Liceul Tehnologic Plopenii Mari anunță începerea implementării proiectului intitulat „SPRIJINIREA DIMINUĂRII RISCULUI DE ABANDON ȘCOLAR ÎN CADRUL LICEULUI TEHNOLOGIC PLOPENII MARI ” și având codul F-PNRAS-2-2023-1635 .”
Proiectul se va derula în perioada 17.05.2024-30.06.2026, are o valoare totală de 1.457.274,37 lei și va fi finanțat integral printr-un ajutor financiar nerambursabil acordat în cadrul Schemei de Granturi – runda 1 – din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) finanțat de Planul Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR) în cadrul Reformei 3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii și Investiției 4. Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar, din Componenta C.15., având ca obiectiv final reducerea părăsirii timpurii a școlii.
În scopul argumentării și justificării necesității de implementare a unor măsuri de intervenție asupra abandonului școlar și de părăsire timpurie a învățămantului de nivel gimnazial din cadrul Liceului Tehnologic Plopenii Mari, a fost realizată o analiză diagnostic cu privire la acest aspect și implicit a cauzelor generatoare, analiză care a fost axată pe valorile înregistrate în intervalul ultimilor 3 ani de școlarizare încheiați (2020-2021, 2021-2022, 2022-2023), la nivelul unui număr de 3 indicatori:
-rata abandonului școlar gimnazial, definită ca raportul dintre numărul elevilor repetenți și în abandon școlar și numărul total de elevi din învățământul gimnazial;
-rata de absolvire a învățământului gimnazial, definită ca raportul dintre numărul de absolvenți ai clasei a VIII-a și numărul de elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar;
-rata de participare la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, definită ca raportul dintre numărul absolvenților învățământului gimnazial care participă la examen și numărul total al absolvenților învățământului gimnazial.
Proiectul propus va fi implementat în baza Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) și urmărește atingerea următoarelor obiective generale:
a)diminuarea riscului de abandon școlar în cel puțin 25% din unitățile de învățământ participante la Program în perioada 2021-2026, cu încadrarea unității de învățământ într-o categorie de risc mai mic;
b)îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial;
c)creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul secundar superior.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
OS 1- Dotarea instituției de învățământ cu materiale didactice și mijloace TIC de ultimă generație.
OS 2- Prezentarea grupului țintă stabilit la activitățile de after-school și activități remediale și extra-curriculare.
OS 3- Recuperarea elevilor din zona de absenteism prin asigurarea unui pachet de sprijin material și a mesei calde zilnice.
OS 4 – Îmbunătățirea competențelor și abilităților sociale pentru elevii și părinții/ tutorii acestora în scopul integrării sociale și profesionale prin activități suport de consiliere/orientare.